9 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Vandra Vägen på leden på Komosse. Någonstans i bilden finns också tvååringen.
  1. Glad söndag kära läsare! En dyster dag i världen förstås men jag är glad att få leda mässor och predika i både Marbäck (11) och Grönahög (17). Tråksidan av det är att jag har svårt att höra min dotter sjunga och spela men jag hoppas få höra henne spela fiol i Ulricehamns kyrka en liten stund vid 16.
  2. Och logistiken är lite extra knepig då en bil fick bli bärgad till verkstad i förrgår. Det var ändå rätt dramatiskt eftersom det blev tvärstopp mitt på bogesundsgatan mitt i stan i eftermiddagsrusningen. Det har ju hänt att jag funderat på vad som händer om bilen plötsligt lägger av mitt i trafiken och nu har jag alltså fått testa. Inte så kul men det gick att genomleva det.
  3. Det är första gången jag leder gudstjänst i Grönahög så det har tagit ett bra tag innan jag tjänstgjort i alla ”mina” kyrkor. I veckan ska jag också leda gudstjänst på äldreboendet för första gången. Känns ju bra att få lite koll på församlingen.
  4. Igår var vi på utflykt till komosse med familjen. Det var mycket fint och en hel del snö kvar.
  5. Idag är det andra söndagen i fastan och jag ska predika över en jättefin bibeltext om Elia. Jag ska också tala om evangelietexten förstås om kvinnan som smörjer Jesu fötter i Simons hus men den talar inte lika mycket till mig.
  6. Predikan kommer förstås här imorgon.
  7. Den kämpande tron är det idag. Inte så mycket att det är tron som är problemet dock.
  8. Runstreaken lever vidare förutom att jag var förkyld några dagar förra veckan. Daglig löpning har blivit normalläge och nu har det plötsligt gått tre månader sedan jag skrev något om ettårsdagen här.
  9. Vad gör du idag? Skriv en rad och berätta!