9 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Vacker vårblomma!
  1. Glad söndag kära läsare!
  2. Idag vaknar jag på konfirmandläger på Flämslätt. Det var lite ändrade planer på grund av sjukdom i familjen så jag var inte med helt från början men det blev åtminstone ett dygn här.
  3. Jag körde upp den slingriga vägen öster om Hornborgasjön och så var jag plötsligt i ett landskap vi var mycket i förr när vi bodde i Götenetrakten, och om våren är det väl just här man vill vara. Även stiftgården är full med minnen och det är roligt att återvända efter att ha varit här väldigt lite de senaste 6-7 åren.
  4. Jag har också träffat en internetkompis här, Tove, som är nyprästvigd i stiftet. Det är möjligt att vi mötts någon gång IRL innan också men det är i alla fall inte många gånger så det var roligt.
  5. Idag ska vi åka hem och det blir avslutningsgudstjänst tillsammans med de andra konfirmandgrupper som är här. Jag ska predika så den predikan får hamna här på bloggen i vanlig ordning. Det är ”kampen mot ondskan” som är rubrik för söndagen och jag tänkte tala om James Bond och Noa och om Guds rustning.
  6. Jag har också fått springa en vårlig springtur i skogarna häromkring. Efter en lång lång rad springturer på asfalt på isigt underlag var det väldigt fint att springa i barfotaskorna på torra och fina stigar (utom där snön låg kvar då alltså). Det var också redan massor av blåsippor här i hagarna, det är lite annat klimat här än hemma på höglandet.
  7. Blomman på bilden hittade jag också på turen. Vad är det för blomma? Själv vet jag tyvärr inte.
  8. Jag har börjat göra filmade betraktelser igen, det ska bli en serie under fastan och påsken utifrån bilder vi har i Gällstad och södra Säms kyrka. Det känns som ett roligt format och jag har hunnit lite grann att sluta vara trött på att texta.
  9. Hur har du det idag? Skriv en rad och berätta!