9 blandade tankar på tredjedag påsk

Ny påskdag, nya blandade tankar!

En liten ängel som försöker ta honung? Väldigt blandad bild.
  1. Glad tisdag och glad fortsättning på påsken kära läsare!
  2. Det har inte blivit av med några blandade tankar under påskhelgen så jag får ta ikapp det nu, och kanske på kuppen påminna om att påsken varar än till pingst.
  3. Det har varit påsklov och påsk och det har gått ganska bra att få ihop familjelivet och lediga hemmabarn med gudstjänstuppgifter och så. Det är ett speciellt steg i detta med att arbeta i en ny församling att komma fram till påskhelgen. Var och varannan gudstjänst har jag gått i minnena av hur det brukat gå till och samtidigt glatt mig över nya fina påskgudstjänster.
  4. Jag har alltid varit noga med att inte använda mina barn för mycket som exempel i predikningarna men på senaste tiden har jag visst tagit med mamma en hel del.
  5. Om vi hade haft gudstjänster på påskafton (påsknatten är ju redan påskdag så att säga) så hade de handlat om att sörja det som inte blev. Det hade varit ett viktigt ämne i vår tid när ”alla” tror sig ha så mycket potential men det blir så lite av det.
  6. Det har närmast varit sommardagar de sista dagarna. Dags att plocka undan pulkorna tror jag.
  7. Jag sprang närmare 5 mil förra veckan, det är rekord tror jag.
  8. Och så har bilen gått sönder igen. Extra segt att gå så många dagar utan att det ens finns någon verkstad ledig, och nu börjar pusslandet med att fixa transporterna.
  9. Hur har du det så här i påskhelgens slut? Skriv en rad och berätta!