10 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Soldater i andra världskriget spelar och skojar mellan striderna.
  1. Glad söndag kära läsare!
  2. Idag ska jag få fira gudstjänst som hämtande förälder på scoutläger där mina båda äldsta varit i helgen. Det ar varit en märklig känsla att ha barnen ute på äventyr så länge på egen hand för första gången.
  3. Denna söndag, den femte i påsktiden, handlar förresten om att ”växa i tro”. Må vi alla få leva alltmer i tillit till Gud.
  4. Det har också varit en märklig vecka då min fru lider sviterna av en lätt hjärnskakning och behöver mycket vila.
  5. Jag har förresten varit på två gudstjänster med terminsavslutning för scouter tidigare denna vecka. Fina gudstjänster på kvällstid med scouter och kyrkas med föräldrar. Är imponerad att vi har så mycket grupper med barn i församlingen.
  6. Jag blev överraskad av ett sms från skolan som påminde om att barnen har studiedag på måndag. Det blev de ju glada över förstås. Det händer ju väldigt sällan att man får såna lovdagar utdelade som vuxen tyvärr.
  7. Bilden ovan är så lik många från kriget i Ukraina nu: soldater som fördriver tiden med något roligt mitt i krigets bistra verklighet. Förutom detta med kriget kan det kanske vara en bild för livet? Att vi får försöka glädja oss och förundras mitt i allt det vi har att kämpa med?
  8. Jag sprang rekordlångt igår med över 15 km. Än är det långt till ultra men en halvmara innan sommaren är slut ska jag väl ändå kunna göra?
  9. Roligast med det turen var som alltid att det är ett bra sätt att utforska små skogsvägar och se vart de leder. Nu hittade jag en damm mitt i skogen som jag visst varit nära men aldrig sett förut.
  10. Hur har du det idag? Skriv en rad och berätta!