8 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Det är fint ute nu. Åsunden heter sjön här.
  1. Glad söndag kära läsare!
  2. Idag är det bönsöndagen och jag ska gå till Ulricehamns kyrka eftersom några av mina barn ska sjunga musikal om Jona där. Det ska bli fint.
  3. Igår var jag doppräst och vigselpräst. Det var fint båda delarna. Dopet var utöver det vanliga på alla sätt för det var en ett filippinskt barn som döptes och faddrarna var 20 stycken! Jag har ju varit i Filippinerna för 16 år sedan och bott i landet så det var makalöst roligt att få använda de ord jag kan på tagalog och prata med dopföljet.
  4. Inte ofta det är helstekt gris på dopkalas annars.
  5. Det var också speciellt att döpa på engelska för det har jag aldrig gjort innan. Tycker det gick bra men man blir inte lika snabb med orden som annars.
  6. Också roligt att cykla i kaftan från vigseln.
  7. Annars har det varit tuffa dagar med förkyld 2åring. Hoppas han blir lite mer som vanligt snart.
  8. Hur har du det? Skriv en rad och berätta!