bandade tankar på pingstdagen

Ny söndag (och pingst dessutom) och nya blandade tankar!

Glädje ju till pingsten hör, hoppa dansa, sjung därför!
  1. Glad pingst kära läsare!
  2. Idag ska jag leda gudstjänst i Gällstad o s Säms kyrka kl 11 och i Grönahögs kyrka 17. Kommer du dit så ses vi! Pingsten är ju en ganska bortglömd helg numera men med ett centralt tema i den kristnes liv, att Guds Ande verkar även idag och är den som håller tron vid liv i världen och i oss.
  3. Predikan kommer förstås på bloggen imorgon.
  4. Jag börjar äntligen känna mig rimligt återställd från den envisa förkylningen. Även sedan jag tycker jag räknats som frisk har jag varit trött i kroppen. Och så blir man ju nedstämd utan springturerna.
  5. Nu nalkas både ljuva sommar och skolavslutningar med för mig nya skolor. Och till nästa helg är det dags för sommarkonfirmanderna att starta på allvar med några lägerdygn. Därefter blir det typ dagläget varje dag.
  6. Jag har fortfarande inte skrivit något bra om träd till pastoratsbladet. Det är svårt att skriva bra artiklar.
  7. Jag blir långsamt lite bättre på att laga cyklar. Har en känsla av att elcyklar nog är tråkigast att hålla på med egentligen.
  8. Täljde faktiskt en sked igår. Grovtäljde i alla fall. Trodde inte det gick pga lillpojken som är i ständig rörelse men denna gång gick det faktiskt ganska bra. Jag brukar ju förvara slöjdämnen i frysen så att de inte ska torka men går det för lång tid frystorkar de i frysen istället. Jag tror mina legat frusna i över ett år och det var väl ingen fröjd att skära i träet direkt men det känns inte som att jag måste kasta böjarna otäljda heller.
  9. Hur har du det denna pingst? Skriv en rad och berätta!