8 blandade tankar på tisdagen

Ny tisdag, nya blandade tankar!

Fin vägskylt har de utanför församlingshemmet i Tived! ”Var rädd om dig”
  1. Glad tisdag kära läsare!
  2. Försenade söndagstankar igen då vi varit på resande fot några dagar. Som vi ofta gör har vi varit upp till svärmor i södra dalarna. På vägen har vi varit både i Hajstorp där vi en gång bott och i vackra Tived hos en kär vän.
  3. Att titta på slussningar i Göta kanal ingår ju. Nu har jag pga anledning kommit ihåg att detta med att titta på slussning är roligt när man är liten, jättetråkigt när man är lite äldre och sedan väldigt roligt igen när man är vuxen.
  4. Jag har också fått springa efter många hittautkontroller. Skulle kunna lägga heltid på det tror jag. Och så börjar jag bli rätt vass på att hitta i alla utkanter i Avesta efter att ha letat runt på alla håll i staden.
  5. Nu är det hög tid att börja samla blåbär. Det är svårt att vara självförsörjande hela året när det går åt så mycket.
  6. Bären är ju som vi alla vet en huvudsak med sommaren.
  7. Kanoten läcker alltjämt. Tycker väl att om man låter den få lite tid på sig så borde den väl kunna läka men det verkar vara dåligt läkkött i den såhär nästan vid 20 års ålder.
  8. Hur har du det nu i sommaren? Själv är jag oroad över hettan i Europa men glad över svensk sommar här hemma. Skriv en kommentar vetja!