9 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

En ovanlig syn. Fast inte nu längre då.

1.Glad söndag kära läsare!

2. Det är en helt full med dop för min del idag på nionde söndagen efter trefaldighet ska jag predika i Gällstad och södra Säms kyrka 11 och i Grönahög klockan 17. Kommer ni dit så ses vi!

3. De senaste gudstjänsterna har jag varit glad att träffa en del av er som brukar läsa bloggen, eller som jag känner igen från min tjänst i Dalstorp. Det är väldigt roligt att se er ska ni veta!

4. Idag handlar texterna om att vara ”goda förvaltare”. Det är svårt med såna här väldigt duktiga teman att predika över men det är ju angeläget att fundera vidare inom kyrkan på hur ett troget kristet liv ska se ut i dessa kristider.

5. Predikan kommer förstås här i vanlig ordning.

6. I nästa vecka börjar skolan igen för mina barn och för väldigt många andra i vårt land. Ber att alla ska få en bra termin.

7. Jag har ju en målsättning att cykla minst hundra mil om året på elcykeln, vilket jag väldigt sällan klarat tyvärr. Det är svårt när man ska hämta och lämna många barn när man är ute och åker. Men i år har jag redan passerat den magiska gränsen. Det beror förstås på att arbetet är närmare bostaden nu. Känns som en vinst varje gång jag kan cykla i tjänsten.

8. Som på bilden då till exempel. Här på väg till en begravning i andra änden av staden i kaftan. Tror jag är en oväntad syn där jag kommer trampande.

9. Hur har du det idag? Skriv en rad och berätta!