9 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar.

Liten pojke i stor skog.
  1. Glad söndag kära läsare!
  2. Idag är det 12e söndagen efter trefaldighet och jag ska leda höstens första ”åsundengudstjänst” i Tvärreds kyrka klockan 11. Det blir en del att sköta om för det är både detta att det är en gudstjänst för både stora och små, därtill konfirmandinskrivning och avtackning av vår mycket uppskattade vaktmästare. Och så lunch tillsammans efteråt till mycket billig penning. Välkommen dit eller till min andra gudstjänst 17 i Grönahögs kyrka så ses vi!
  3. Det är en händelserik helg. Igår var jag med familjen på återträff med gamla vänner från svenska kyrkans unga som brukade ses mycket för 20 år sedan. Rätt många var vi och det var väldigt roligt att återses.
  4. Det är lite hissnande att tänka att från den tiden har det ena lett till det andra i mitt liv. Tack vare de mötena då hamnade jag på min folkhögskolelinje och den var ett viktigt steg på väg mot att jag hamnade på prästutbildningen och där träffade jag min fru. Är glad att allt det där hände.
  5. Eftersom det är så långt hemifrån blev det med övernattning natten före uppe hos Simon i Tivedenskogarna. Dit vill man också gärna komma så ofta man kan.
  6. Bilden är från gårdagens springtur. Istället för att nöta de vanliga rundorna hemma så kunde jag plötsligt springa till en liten sjö i storskogen!
  7. Idag är söndagen som handlar om frihet. ”Friheten i Kristus”. Predikan kommer i vanlig ordning upp här imorgon.
  8. Jag kunde önska att den kristna kyrkan utmärkte sig mer än den gör med att vara full av trygga och fria människor. Visst finns det mycket fantastiskt men i en del fall finns det en hel del av dålig teologi som håller människor nedtryckta.
  9. Hur har du det idag? Skriv en rad och berätta!