• Vandra Vägen
  • 10 blandade tankar på söndagen (och valdagen)

10 blandade tankar på söndagen (och valdagen)

Ny söndag, nya blandade tankar!

”kommen ty nu är allt redo”
  1. Glad söndag kära läsare!
  2. Idag (trettonde söndagen efter trefaldighet) ska jag leda mässa 11 i Tvärreds kyrka och gudstjänst 17 i Grönahög. Kommer du dit så ses vi!
  3. Jag tänkte ägna predikan denna valdag med att tala om Guds valmanifest. Får se hur det går. Predikan kommer här i morgon.
  4. Lillen fyllde tre i förrgår, och därmed är det långa pärlbandet av barnfödelsedagar igång för i år. Enligt vad som verkat så är det toppen att fylla tre år men man blir rätt trött dagen därpå.
  5. I vanlig ordning räcker jag inte till på alla fronter nu heller. Men det är ju som vanligt.
  6. Klockan på bilden hänger i tornet i Gällstad och södra Säms kyrka. ”Kommen nu är allt tillrett” ringer den ut och välkomnar till gudstjänst. Vi var uppe och kollade på den och annat med de nya konfirmanderna i veckan.
  7. Det här riksdagsvalet gör mig oroad. Jag tycker det urartat från att rösta på någon som faktiskt har en vision om hur Sverige ska vara till att bara försöka hitta någon ansvarstagande människa att rösta på. Vi har inte råd att hålla på med så här mycket intrigerande när världsläget är så allvarligt som det är.
  8. Och förstås är jag bedrövad över att de stora framtidsfrågorna som klimatet varit helt frånvarande.
  9. Det får bli extra lång förbön i dagens gudstjänster helt enkelt.
  10. Hur är din dag? Skriv en rad och berätta!