9 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Hästputsare på staty (Brandenburger tor?). Får mig på något sätt att tänka på mäktiga änglavingar.
  1. Glad söndag kära läsare!
  2. Idag på ”helige Mikaels dag” är det ”Åsundengudstjänst” i Gällstad och södra Säms kyrka klockan 11. Jag ska leda gudstjänsten och predika och så är det söndagsskola och kyrklunch. Väldigt trevliga och fina gudstjänster är det så välkommen dit.
  3. Min Autocorrect försöker hela tiden ändra Södra Säm till Södra Sämst. Gäller att vara uppmärksam annars blir nog folk arga på mig.
  4. Jag har laddat för Mikaelidagen sedan före förra helgen eftersom jag bloggar på ”tankar inför helgen” denna vecka och då får man vara ute i god tid. Det var tur visade det sig för i tisdags fick jag på kort varsel veta att jag skulle hålla morgonbön för alla pastoratets anställda och då är det ju alltid bra att ha en bloggpost att prata utifrån.
  5. Det är ju förresten ofta så jag jobbar. Pratar om sådant jag någon gång bloggat om.
  6. Annars är det mycket filmplaner nu. Jag har gjort de första filmerna i min låååånga serie enminutersfilmer med det förpliktande namnet ”100 grundstenar i kristen tro”. Mest ska det vara enkelt och allmänbildande för att på något sätt hjälpa till att höja kunskaperna om kristen tro i vårt land men det är ju också alltid bra för troende att återvända till och fundera på grunderna.
  7. En film i veckan blir två år för hundra filmer. Jag brukar ju vara rätt ihärdig men… Har du förslag på saker som borde tas upp så kanske jag behöver lite input här.
  8. Springandet har gått in i höstläge med regn och mörker. Rätt fint det också.
  9. Hur har du det idag? Skriv en kommentar!