9 blandade tankar på måndagen

Ny måndag, nya blandade tankar!

Detta är jag på ett kort som ska visa konfirmanderna lite hur mysigt det är på Kuvarp där vi ska ha läger. Bra att ha en brasa att sitta kring.
  1. Glad måndag kära läsare!
  2. Jag ligger ännu en gång lite efter med inlägget. Igår var det tacksägelsedagen och jag ledde två mycket olika gudstjänster. En på förmiddagen med en ganska liten och stillsam skara i Tvärred och sedan på eftermiddagen med hela skocken av förskolebarn på församlingens förskola änglagården.
  3. Predikan var med goda skäl inte samma vid båda tillfällena. Den långa av dem kommer på bloggen imorgon…
  4. Att ha en dag på året med fokus på att tacka är verkligen väldigt bra. Det borde vara nyttigt att ha även i varje sekulär människas liv eller hur? Att ha en dag då man stannar upp och tackar är mer värt än kanelbullens dag kan man säga.
  5. Igår hade jag verkligen inte mycket till röst. Det visar sig att präster använder rösten en hel del när de leder predikan. Sjunga gör man också mycket tydligen. Saker man märker när det inte går lika lätt som vanligt.
  6. Jag och min fru var på en föreställning som varit uppskjuten sedan ett år eller så då vi levde med sluttampen på coronarestriktionerna. Henrik Fexeus. Så man kan säga att vi både gick därifrån helt nöjda och helt lurade (showen går ut på att han läser tankar och manipulerar publiken).
  7. Senast jag skulle till mitt (enda) svampställe så stod det en massa jägare vid vägen så jag vände hem. Visst tröttnar de på några dagar va?
  8. Denna vecka mynnar ut i konfirmandläger nästa helg. Och jag har ett gäng andra saker hängande över mig också så. Rätt fina saker alltihop men det blir nog för lite tid till att sitta och klippa små filmer eller blogga.
  9. Hur har du det? Skriv en rad och berätta!