9 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Demonstrant mot badare med bikini. På något sätt en samtidigt rolig och hemsk bild. Vill poängtera att det inte är bikinifrågan som bekymrar mig i punkt 8.
  1. Glad söndag kära läsare!
  2. Idag är det 19e söndagen efter trefaldighet och dagens bibeltexter handlar om Guds löfte till Abraham och om en blind man som Jesus gör seende. Jag är ledig denna helg så leder inga gudstjänster men några av mina barn ska sjunga med sin kör i kyrkan här i Ulricehamn.
  3. Igår avslutade jag odlingssäsongen uppe på släktgården med att ta hem sista lasset purjolök, rödbetor och kål. Idag ska jag av allt att döma jobba på att förvara detta på bästa sätt.
  4. Jag vill gärna laga rödbetssoppan borsjtj nu med lite av alla betorna. Mest för att det är ett roligt ord tror jag.
  5. Det är mycket med att vara husägare. Nu drar det ihop sig till fönsterbyte i hela huset vilket var av nöden. Känns ju fint men också förstås tungt med stora utgifter när tiderna är som de är. Å andra sidan är det väl se om sitt hus man ska göra?
  6. Det andra är att vi haft en vattenläcka från taket. Det har inte något gott med sig alls tycker jag. Tror i alla fall att det kan vara under kontroll nu. Varsågod för spännande husinfo.
  7. Det kommer mycket oroväckande försämringar på naturvårds och klimatområdet från regeringen nu. Förstår inte hur det är möjligt att blunda så för krisen vår värld står i början av. Och ännu mer obegripligt hur det kan vara en fråga som splittrar istället för enar de politiska partierna.
  8. Jag har hållit mig noga borta från politik här på bloggen i snart 11 år men ibland tänker jag att jag kanske kommer ångra att jag hållit tyst för mycket om sådant jag tycker är fel.
  9. Hur har du det idag? Skriv en kommentar!