8 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Inget speciellt, bara en medeltida snäckkatt?
  1. Glad söndag kära läsare!
  2. Idag har vi Åsundengudstjänst igen i Tvärreds kyrka klockan 11. Roligt för alla åldrar och kyrklunch efteråt. Kommer du dit så ses vi! På kvällen har vi också en fin Chopinkonsert i Gällstads och södra Säms kyrka klockan 18 då jag ska medverka med några ord.
  3. Överskriften för denna dag, 20e söndagen efter trefaldighet, är ”att leva tillsammans”. Det är ju liksom både det bästa och det värsta på en gång det.
  4. Man får ju bjuda till så jag har gjort lite blygsam rekvisita till predikan. Predikan kommer upp här i morgon som vanligt.
  5. Det har varit en hel del den här veckan. Två begravningar och två dop och scoutinhopp och allt möjligt. Och så deadline på texter till pastoratstidningen som jag skriver en hel del till. Men nu blir det faktiskt höstlov med kompledigt nästa vecka.
  6. Vi har fortfarande hål i kökstaket men det droppar inte in längre verkar det som. Och fönstren är på plats vilket är väldigt skönt.
  7. Det var öppet hus på folkets hus i Ulricehamn igår. Man fick fika och titta på framträdanden med musikskolan (jag kom fram lagom efter att min dotter spelat klart) och lillen fick gå på bio för första gången. Det är verkligen ett häftigt hus, roligt att gå runt där med barnen och minnas hur speciellt huset var även för mig när jag var liten och gick dit på lovbio.
  8. Hur har du det idag? Skriv en kommentar!