7 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Fin tapet
  1. Glad söndag kära läsare!
  2. Idag är det alla själars dag/söndagen efter alla helgons dag och en stor dag i kyrkoåret. Det har visst blivit så att allhelgonahelgen är den största helgen i kyrkans år sett till hur många som kommer till våra kyrkor och kyrkogårdar. Själv har jag ovanligt nog ledigt denna allahelgonahelg men min fru har hållit några minnesgudstjänster och stått med fika i en kyrka för kyrkogårdsbesökare.
  3. Jag har lite så här i min frånvaro ordnat med minnespärmar i Åsundens kyrkor där man kan lämna ett spår efter sig genom att skriva någon man saknar eller något annat man sörjer i livet. Hoppas att det är till glädje och tröst för någon.
  4. Jag har hunnit vara på badhuset med barnen flera gånger i veckan och för första gången på bortåt 25 år har jag hoppat från trean. Det var roligt och man känner sig ju ung på nytt på något sätt.
  5. Den goda nyheten i följetången om vår fuktskada hemma är att vi fått en stor torkfläkt som står här och drar ut fukten. Den dåliga nyheten är att vi har en stor torkfläkt som står och dånar dag och natt.
  6. Bilden är en magnifik tygtapet i folkets hus i Ulricehamn som jag fotograferade för någon vecka sedan. Undrar om man kan ha såna hemma?
  7. Hur har du det just nu? Skriv en rad och berätta!