9 blandade tankar på domssöndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Jesus älskar alla. Bra budskap att ha med sig på domssöndagen. Anslagstavla i församlingshemmet i Dalum.
  1. Glad söndag kära läsare!
  2. Idag ska jag leda mässa i Grönahögs kyrka kl 11 och sedan kl 18 ska jag vara med på ett hörn då musikalen Johannesevangeliet framförs i Gällstad och södra Säms kyrka. Kommer ni dit så ses vi!
  3. Igår var också en kyrkligt innehållsrik dag. Jag döpte två små barn i två olika kyrkor och på eftermiddagen åkte vi till Grönahög på syföreningsauktion. Det var väldigt roligt för barnen med tombolalotter och fika och annat trevligt.
  4. Igår kom också snön hit. På morgonen bytte jag till dubbdäck fram på cykeln och tyckte det kändes lite överdrivet men sedan fick vi säkert 5 centimeter snö eller så på eftermiddagen.
  5. I torsdags hade vi vår ellösa gudstjänst i Finnekumla. Det var väldigt fint med alla tända ljus.
  6. Jag stötte för en tid sedan på originalet till dessa ”blandade tankar” nämligen en bloggare som körde med ”thursday random thoughts”. Och får konstatera att han nog har mycket mer i huvudet än jag. Hans tankar är ju riktiga långa resonemang och inte bara lite punkter såhär.
  7. Domssöndagen är en speciell dag i kyrkoåret. Framförallt får vi tänka på att Gud till slut lovat att det goda ska råda i världen. Det är fint och utmanande och svårt att få ihop med hur det ser ut i världen och med ekosystemen nu.
  8. Predikan kommer på bloggen imorgon. Vi hade ett samtal i prästkollegiet i veckan om hur vi arbetar med predikan. Jag tror jag mest bara brukar ta det viktigaste för mig själv som jag kan associera till texterna.
  9. Hur är din söndag? Skriv en rad och berätta!