8 blandade tankar på tredje adventssöndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

1. Glad söndag och fortsatt glad advent kära läsare!
  2. Idag tjänstgör jag inte i några gudstjänster. Min fru åker omkring och gör det så jag siktar på att sköta barnen i varierande friskhetsgrad och förhoppningsvis få gå på luciatåget mina döttrar ska sjunga i.
  3. Sjuktiderna i familjen har verkligen pågått i all evighet känns det som.
  4. Jag är glad att jag fått in en gästbloggare för första gången på flera år. Stay tuned!
  5. Julförberedelser är just inte väldigt omfattande här, tror det är sundast så, men vi har i alla fall bakat pepparkakor och min fru bakar vörtbröd. Och så är det fint med stjärnor och ljusstakar.
  6. Tredje söndagen i advent stannar upp kring Johannes döparen. Det är en påminnelse om att advent egentligen är en fastetid inför julen i kyrkans liv, sedan kanske det sällan märks så som västerländsk december brukar vara.
  7. Jag tyckte nog mer förr att det var besvärligt att komma dragande med Johannes döparen i advent och förstöra myset men han är nog en jag uppskattar mer och mer för varje år. Det kanske är för att det är befriande med det raka budskapet om omvändelse. Det är sällan vi svenskkyrkliga låter så om man säger.
  8. Hur har du det nu? Skriv en rad och berätta!