9 blandade tankar på tisdagen

Ny tisdag, nya blandade tankar!

En välkomnande (?) liten snögubbe hemma.

1. Glad tisdag kära läsare!

2. Det blev inga blandade tankar på söndagen och inte måndagen heller på grund av sjukdom. Lillen har varit rejält magsjuk och själv har jag nog någon lätt släng av det för jag har mått ganska illa senaste dagarna.

3. Det känns inte som att man har varken så mycket tankar eller så mycket att berätta från sjuklägret. En rolig sak är i alla fall att det var prästvigning i söndags för vår nya pastorsadjunkt Ted som nu börjar i Ulricehamns pastorat. Det ska bli roligt att lära känna honom.

4. Det har sett ut som lockande snö att åka skidor på för första gången i vinter. Får vi se om det håller i sig då.

5. Deadline har passerat för nästa nummer av pastoratsbladet. Jag jobbar på att få med två omarbetade bloggposter. Det är ju lite så jag brukar jobba med det mesta.

6. Julen varade fram till söndagen här då vi lite lamt lyckades dra ett dansvarv runt granen innan den åkte ut. Det känns alltid tomt efter julbelysningen så man drar sig i det längsta.

7. Senaste gången med åsundenkonfirmanderna gjorde vi stop-motionfilmer av bibelberättelser. Det var ju en toppengrej när de inte är så många!

8. Jo det har ju hänt en grej till: jag har varit på ett gym för första gången i mitt liv. Före sjukdomen såklart. Det var lite läskigt och jag tror jag gjorde allt med bristande teknik men jag var där med min kunniga fru och härmade henne. Det roligaste var ändå sådant som liknar löpningen. Löpbandet och roddmaskinen. Så på det stora hela tycker jag det var en positiv upplevelse.

9. Hur har du det med hälsa och humör och annat i dessa dagar? Skriv en rad och berätta!