9 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Minns int helt vad den här bilden föreställer. Är det Jesusbarnet som hittat en lekkamrat?
  1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag är det fjärde söndagen efter trettondagen och jag hoppas gå till Ulricehamns kyrka med min fru och kanske några barn. Det ska bli mottagning av en präst och avtackning av en annan så man vill ju gärna vara med.

3. Lillen är otroligt entusiastisk att följa med till kyrkan. Sedan är det iofs ganska hetsigt att vara där med honom.

4. Igår var det barnkalas hemma. Med 10åringar den här gången så det är helt klart lite lättare. Jag lånade friskt av lekar och grejer från den kyrkliga verksamheten och det gick riktigt bra tycker jag. Blodpotatis, korallrevet och annat fint fick de leka.

5. Tittar på ”Snorkråkan” med barnen. Det är en serie man dels kan se på för att den är inspelad i Kinnekulletrakten och inte minst på Svenska kyrkans ungas lägerplats Flarken på Kållandsö där jag varit mycket. Sen måste jag säga att jag tycker det är väldigt roligt. Jag är nog en enkel man när det kommer till humor trots allt.

6. Läste annars ut en tegelstenstjock ungdomsroman om riddare för barnen häromdagen. ”Brevet till kungen”. Den var också en väldigt rolig upplevelse att dela med barnen. Nästa kanske kan bli Robin Hood?

7. Dagens tema är ”Jesus är vårt hopp”. Så är det förstås. Må alla människor få hopp genom honom.

8. Det har varit en seg tid då lillen varit sjuk och sedan inte riktigt varit sig själv. Nu har han i alla fall piggnat till och börjat äta igen. Då lättar verkligen många orosmoln på en gång.

9. Hur har du det idag? Skriv en rad och berätta!