8 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar.

Skogshuggare på snöskor. Blandad bild.
  1. Glad söndag kära läsare!

2. Även denna söndag är jag förstås sjukskriven. Ska försöka komma med min fru till gudstjänsten hon leder i Liared.

3. I fredags var jag på morgonmässa i församlingsgården och det var verkligen roligt att få fira mässa igen som en del av församling. Det där med att vara kristen på egen hand är inte att rekommendera. Bättre att få vara del av en gemenskap och få falla in i en liturgi.

4. Det var också första fastepsalmen jag sjungit hittills. Fastepsalmer är fina.

5. Jag kom på att jag missat att uppmärksamma bloggens födelsedag. 26 januari för 11 år sedan började jag skriva här. Det är ju ett bra tag för en blogg som ändå är såpass levande alltjämt! Grattis Vandra Vägen!

6. 11 år är ju huvuddelen av min tid som präst (på väg mot 13 år som präst i juni). För mig hänger den här bloggen väldigt nära ihop med livet som präst. Är så glad att ha en liten egen kanal för att skriva om sådant jag fördjupar mig i, dela predikningar osv.

7. Armen kanske börjar läka så sakteliga. Jag har kunnat skära ner lite på smärtlindringen dag för dag. I nästa vecka ser jag fram emot att få ta bort stygnen och få lite mer fysioterapiövningar.

8. Hur har du det just nu? Skriv en rad och berätta!