9 blandade tankar på måndagen

Ny måndag, nya blandade tankar!

1. Glad måndag kära läsare!

2. Det blev inga blandade tankar igår då helgen var innehållsrik. Jag tog min brutna arm och min mitella och satte mig att bli fraktad av min fru i bil ner till Kristianstad för att se på Fantomen på operan där med syster, svåger och de båda största barnen. Det var en väldigt fin föreställning och roligt att vara utanför huset!

3. Rätt häftig grej också med en ensemble som blandade stora stjärnor med skådespelare som hade helt vanliga jobb om dagarna.

4. Också lite speciellt att döttrarna i stort sett kan fantomen på operan utantill så det var roligt att se den med dem. Den har gått varm i perioder hemma sedan början på pandemin.

5. I veckan blev jag av med stygnen i armen (det var rätt många) och har fått lite mer övningar från sjukgymnasten. Nu känns det i och för sig som att jag blir rätt trött av att göra övningarna men också att det hjälper och att rörligheten ökar. Om tio dagar eller så får jag börja träna lite mera.

6. Det blev inget gudstjänstbesök i Kristianstad på grund av den långa restiden men jag var inne flera gånger i den väldigt maffiga kyrkan inne vid torget. Bilden för dagen är från en gravhäll där.

7. Jag tycker också jag börjar ha ork att läsa lite svårare saker på dagarna. Det gäller kanske att passa på och plöja någon riktigt bra teologibok nu när chansen finns. Eller kanske till och med, hör och häpna, skönlitteratur!

8. Ulricehamns pastorat där jag arbetar producerar en pod som heter ”prästfrihet” där kommunikatören Jenny talar med tre av mina kollegor. Jag måste säga att jag tycker den börjar bli riktigt bra. Lyssna gärna på den. En pod väl förankrad i det vanliga kristna församlingslivet.

9. Hur har du det nu? Skriv en rad och berätta!