8 blandade tankar på måndagen

Ny måndag, nya blandade tankar!

En bra bild för palmsöndagen? En massa folk som klättrat upp i träd för att se något stort som försiggår en bit bort.
  1. Glad måndag kära läsare!

2. Det blev visst ingen söndagsbloggpost igår men det blev i alla fall en gudstjänstbesök i Ulricehamns kyrka på palmsöndagen. Nu är vi plötsligt i stilla veckan och då vill man ju helst inte missa att komma till kyrkan en enda röd dag.

3. Nästa helg ska jag tjänstgöra på flera av påskens dagar och sedan i tisdags har jag också börjat arbeta igen efter min rätt långa sjukskrivning. Det känns bra tycker jag. Armen är inte alls nära full rörlighet än men det blir bättre hela tiden och det är på tiden att livet blir lite mer som vanligt.

4. Jag har packat upp mina saker på mitt nya kontor som därför förmodligen är mer välordnat nu än det någonsin kommer att vara igen. Där har jag nu i vanlig ordning en märklig samling av svärd, pilgrimsstavar, udda musikinstrument och annat som kan vara bra att ha som rekvisita någon gång.

5. I veckan var jag på en riktigt, riktigt bra folkmusikkonsert med Västra låtverkstan på Folkets hus i Ulricehamn, och med min dotter och andra väldigt unga folkmusiker. Det var länge sedan jag fick höra all den energin i folkmusiken senast så jag bara satt och log hela tiden.

6. För första gången sedan jag arbetade i Götene för mer än 10 år sedan kan jag nu promenera till jobbet, och barnen kan komma ner till kontoret efter skolan. Det känns som att det kommer underlätta livet jättemycket.

7. Det stod i kyrkans tidning om att det är samma grupp av män som inte kan förstå allvaret i klimatförändringarna och att de kräver förändringar i vår livsstil, som inte har någon förståelse alls för existentiella frågor. Ibland blir man ju modfälld över manssläktet (ofta faktiskt). Och så hemskt att jordens öde hänger på människors brist på grundläggande vishet.

8. Hur har du det nu vid gränsen till stilla veckan? Skriv en rad och berätta!