9 blandade tankar på tisdagen

Ny tisdag, nya blandade tankar!

En glad groda målad på medeltiden! Glad påsk!

1. Glad tisdag kära läsare! Och glad fortsättning på påsken!

2. Det har varit mycket nog att skriva påskens predikningar så de blandade tankarna fick vänta. Vet inte riktigt hur jag har planerat egentligen men utöver tre predikningar har jag visst åtagit mig en bloggpost till tankar inför helgen och en artikel till kyrkbacken. Och så ska jag leda bibelstudium om ”människosonen” ikväll i Grönahögs församlingshem 19.00 (välkommen till det!). Snart är det i alla fall i mål.

3. Påsken är verkligen en stor glädje att få fira i kyrkan. Även i år fick jag fira gudstjänst på alla påskens dagar (och påsknatten därtill).

4. Efter att ha smygjobbat i veckan innan har jag nu också tjänstgjort på gudstjänster i Ulricehamns församling. Det har varit väldigt roligt.

5. Jag tänkte på att det är en lite speciell känsla att predika på långfredagen. Jag som alltid försöker vara lite rolig när jag predikar känner mig med ens som en präst från gamla tider då både predikan och gudstjänsten i övrigt var betydligt allvarligare än det brukar vara nu.

6. Jag har också en annandagspredikan jag hållit men inte lagt upp här än (vill ju inte dröja för länge med de blandade tankarna :)) den kommer imorgon. Det var i alla fall roligt för det var på ekumenisk gudstjänst i Pingstkyrkan, där har jag inte varit på väldigt många år.

7. Det känns också lite som en uppståndelse för min del i påskhelgen för nu kan jag plötsligt klara av en hel del saker med armen som inte gått innan. Jag har cyklat, sprungit lite, täljt lite och lyckats stänga vår tröga garagedörr själv. Tvåmånadersdagen sedan brytolyckan passerade nu på påskdagen så det tar allt en stund att komma igen.

8. Min dotter har också fått mig att spela pokemon go. Säg till om du vill bli kompis där.

9. Hur har du det nu i påskveckan? Skriv en rad och berätta!