11 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

En hel klump med grodor/paddor i dammen.
  1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag är det tredje söndagen i påsktiden ”den gode herdens söndag”. Vet inte hur det kommer bli med gudstjänst idag för det är lite mycket att hantera hemma just nu men annars är det en rolig föreläsning om bibelöversättning efter högmässan i Ulricehamn idag.

3. Ena dottern är borta på musikläger och de båda andra sover i tält i trädgården denna plötsligt varma helg. Som förälder får man jobba steg för steg på att förlänga navelsträngen och lita på att de klarar av saker.

4. Jag har fått frågan om att vara med och prova nya bloggfunktioner här på svenska kyrkans bloggportal. Jag använder väl egentligen säkert bara en bråkdel av de nuvarande möjligheterna men det kan säkert bli lärorikt.

5. Jag fyllde 41 i torsdags och man kan säga att det gick betydligt mycket mer obemärkt förbi än 40 men jag tycker ändå det var en fin dag och som det blev hade jag en rolig kväll på lovsångsgudstjänst med ungdomarna. Egentligen rätt lyxigt att få hålla på med gudstjänst och bibelstudier och annat jag tycker om som arbete.

6. Det är väldigt mycket grodor i dammen några kilometer hemifrån. Säkert paddor också skulle jag tro. Jag försökte lite att artbestämma men det var för svårt för mig. Se bilden för en stor klump av grodor.

7. Jag börjar vänja mig vid att jobba här inne i Ulricehamn. Jag tror det blir hur bra som helst. Nu är ju planen att bita sig fast på tjänsten i 25 år eller så. I veckan har jag ändå varit flera gånger ute i Gällstad på min gamla arbetsplats och det har också varit väldigt fint.

8. Och i juni ska jag och min fru bidra med musik på sommarcafé i Ölsremma missionskyrka. Dit ska det bli roligt att återkomma!

9. Armen är såpass bra att jag kan cykla långt nu utan att känna av det så värst. Och springa går också bra. Ändå imponerande av kroppen att läka ihop som den gör (med lite hjälp av den stora metallbiten de satte in i och för sig).

10. På tisdag är det sjukgymnast igen. Får se vad det kan bli för stegring.

11. Hur har du det nu? Sett några roliga djur eller växter på sistone? Skriv en rad och berätta!