7 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Elefant och en man i ett träd? Vet inte riktigt vad det föreställer men bilden är i alla fall från kristen tradition kring Etiopien.
  1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag är det själva konfirmationsdagen för årets konfirmander i Åsundens församling. Det är alltid lite extra att hålla ordning på och ovanliga inslag och så så man är allt lite på spänn men det ska nog gå bra.

3. Det är också femte söndagen i påsktiden och jag ska predika i Tvärreds kyrka på ett barnvänligt sätt om Vägen till livet. Det är nämligen våravslutning för barngrupperna. Predikan kommer här imorgon eller så.

4. Som du kanske ser har jag bytt utseende på bloggen. Det är för att jag är med och pilottestar lite nya funktioner på svenska kyrkans bloggportal. Min fru tyckte det var jättefult nu så jag får väl försöka byta bild längst upp till något ljusare eller så.

5. Jag har inte gjort någon facebookfilm med ”100 grundstenar i den kristna tron” den här veckan. Jag tyckte det är svårt att göra rätt med facebook. Räckvidden blir mindre och mindre för varje vecka. Kanske att det blir bättre om man glesar ut det? Tips mottages tacksamt.

6. Igår var vi ute och lagade mat i skogen för första gången på mycket länge. Måtte sommarhalvåret innehålla mycket av det slaget.

7. Hur har du det nu? Skriv en rad och berätta!