8 blandade tankar på måndagen

Ny måndag, nya blandade tankar

Kung David och hans lovsångsband
  1. Glad måndag kära läsare!

2. Det blev inga blandade tankar på söndagen men idag är vi ikapp. Igår var det bönsöndagen och jag predika och ledde mässan i Ulricehamns kyrka. Predikan kommer här imorgon eller så.

3. Det är en ganska ny upplevelse för mig att leda gudstjänst i Ulricehamns kyrka för det är många som är engagerade och delaktiga i olika uppgifter. Nu var det också mycket fin körsång av barnkörerna så lite extra mycket dessutom. Något att växa in i för min del.

4. Och dagen innan var jag och min fru på Händels Messias i samma kyrka med vuxenkörer och musiker. Det var väldigt fint. Jag har aldrig hört hela verket innan. Hallelujakören är förstås den stora hiten men det var mycket annat som var fint också. Själv, lite teologiskadad som man är, satt jag mycket och funderade över urvalet på bibeltexter Händel valt att tonsätta (en enda rad ur ett evangelie men desto mer Jesaja och psaltarpsalmer).

5. Bästa textsnutten var kanske annars ”great is the company of our preachers”. Det kunde vi ha som signaturmelodi till våra prästsamlingar framöver.

6. Det går inte så framåt med allt på rehabövningarna. Jag har kört fast med en övning som bara gör ont och är besvärlig. Men på det stora hela är jag rätt habil numera.

7. Igår var förresten familjen på tre olika gudstjänster på förmiddagen. Jag i Uhamn, min fru i Hössna och de äldsta barnen på avslutande gudstjänst på scouthajken. Så kan det tydligen vara.

8. Hur har du det just nu? Skriv en rad och berätta!