10 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Selfie utan glasögon. Mycket ovant och ovanligt.
  1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag är det andra söndagen efter trefaldighet. Om allt faller på plats så kommer jag och familjen fulltaliga till högmässan i Ulricehamns kyrka. Där ska för övrigt våra sommarkonfirmander medverka med sång och annat. Nu har vi haft första sommarveckan av tre tillsammans med dem.

3. Temat för söndagen går rakt in i de saker jag pratat med konfirmanderna om senaste dagarna. Vi har läst ur Markusevangeliet om hur Jesus kallat lärjungar och gått igenom hur Jesus kallar oss till Guds rike. Vilket ju är precis vad dagens texter handlar om.

4. För övrigt är det ekumenisk gudstjänst. Det ekumeniska livet i Ulricehamn är på ett sätt nytt för mig även om jag vuxit upp här och även bott här ett bra tag nu. Jag är förstås positiv till allt sådant.

5. När jag skriver det här väntar vi fortfarande på regn men utsikterna till att det regnar idag är goda. Det är fortfarande förstås otroliga behov av vatten i naturen men man är tacksam för allt som kommer.

6. Dagens bild är en selfie utan glasögon. Jag går ALDRIG utan glasögon. Min egen familj vet knappt hur jag ser ut utan glasögon. Men nu fick de en törn av lillpojken i fredags och så får jag gå utan. I bästa fall blir de lagade på måndag.

7. Man är ju glad ändå att leva i en tid då vi uppfunnit synhjälpmedel. Annars vore det tråkigare allting. Turligt att jag inte behöver köra bil så mycket i dessa dagar för det kan jag ju inte.

8. Återstår att se om jag känner igen folk i kyrkan över huvud taget. Får hälsa på alla för säkerhets skull. Fast det gör jag ju förresten redan.

9. Sniglarna har i alla fall hållit sig lugna i torkan. Får sätta in täta patruller nu för nu tittar de väl fram.

10. Hur har du det idag? Skriv en rad och berätta!