9 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

1. Glad söndag kära läsare!

2. Semestern pågår för fullt. I veckan har vi vandrat i de vackra tallskogarna på Hökensås med hela familjen. Bra med terräng man kan ha med löparvagnen i.

3. Idag är det kristi förklarings dag. Jag har bloggat mycket om den genom åren. Här är en bön som passar vid förklaringsdagen.

4. Nu kanske jag förutsätter för mycket kunskaper av en del. Förklaringsdagen är en dag då vi läser ur evangeliet hur några av lärjungarna fick se Jesus ”förhärligad”, alltså i sin himmelska prakt som en bekräftelse på vem han är.

5. Min topplista över målningar med det motivet toppas av altartavlan i Nittorps kyrka följt av den i Gällstad och södra Säm.

6. Det är mycket intensivt liv med att hålla barnen igång och hålla dem sams hemma. Är egentligen bättre att vara i skogen helt och hållet.

7. Och till bilåkandet måste vi skaffa fler hörselkåpor…

8. Bilden föreställer en trevlig tranfamilj vi stötte på på landet. Två fjuniga ungar som struttade omkring med föräldrarna. När jag väl kom ut ut bilen med kameran var de redan en bra bit bort så kortet kunde ju blivit roligare.

9. Hur har du det i sommaren? Skriv en rad och berätta!