10 blandade tankar på tisdagen

Ny tisdag, nya blandade tankar!

1. Glad tisdag kära läsare!

2. Jag har varit bortrest i en vecka på resa genom Sverige så det har inte blivit någon söndagstankebloggpost förrän nu. Hoppas ni klarat er bra ändå 🙂

3. Det har varit en hel del av de vanliga resmålen. Till min brors familj och upp till svärmor i Dalarna. Det är rätt intensivt att bila omkring med fyra barn men det har på det hela taget gått bra. Extra roligt i år var att besöka Uppsala där vi inte varit sedan min fru avslutade sina studier 2012.

4. Där drog vi runt och visade barnen än den ena, än den andra platsen där vi bott eller gått i skolan eller liknande. Populärast var annars domkyrkan och Pelle Svanslöslekplatsen (som inte fanns när vi var där senast).

5. Är man dum om man vill flytta till en stad för att de har en väldigt bra serieavdelning på biblioteket?

6. Min runstreak (springa lite varje dag) har förstås varit med på resan. Det har inneburit både att springa på måfå på skogsstigar, plocka hittautkontroller på olika orter och att, som i Uppsala, springa en runda längs ån på kvällen. Hör och häpna med till skillnad från i Ulricehamn är gatorna inte folktomma där på kvällen?!?!

7. Jag har också fått sova ute i skogen på en udde vid Dalälven där jag bott många gånger för drygt 20 år sedan under min friluftsledarutbildning. Där kan man ju sitta och titta på älven och tänka på tidens gång.

8. Bilden är förresten från Heidenstamstorg med Lötenkyrkan i bakgrunden. Där tittade jag in lite genom fönstret på vår gamla skola Johannelund. Tittade på de som handlade på Ica och funderade på om någon av dem såg ut som teologistudenter.

9. Nästa resa får vi försöka besöka nya platser. Det blir lätt fasligt mycket nostalgi uppenbarligen.

10. Hur har du det nu? Skriv en rad och berätta!