9 blandade tankar på måndagen

Ny måndag, nya blandade tankar.

1. Glad måndag kära läsare. Önskar jag dig även om det är konstiga tider här.’

2. I torsdags var det min pappas begravning och samma morgon fick vi nyheten att min lillasyster dött av sin cancer. Märkligt och tungt och svårt att riktigt sätta ord på. Det blev ändå en fin dag där min syster på något sätt fanns med i avskedet av pappa.

3. Igår var det tre veckor sedan pappa dog. Det har allt hänt väldigt mycket sedan dess. Inte konstigt att jag är lite golvad och stum inombords. Bilden föreställer egentligen Petrus som blir korsfäst uppochner men kan få stå för att allt är uppochner just nu.

4. Så de flesta blandade tankar i mitt huvud är lite för privata just nu för att komma på bloggen. Jag får försöka sätta ord på en del på ett lagom distanserat sätt senare då allhelgonahelgen närmar sig.

5. Igår var jag i kyrkan, körde hem potatis och morötter från landet, plockade svamp, tankade gasbilen, handlade och hälsade på mamma lite tillsammans med lillen. Det är skönt att vara i rörelse lite.

6. Denna vecka innehåller också flera elevkonserter med musikskolan för mina barn som det ska bli roligt att titta på. Och så ska alla fjärdeklassarna sjunga musikalen ”Pelle Päron” i kyrkan och det ska också bli roligt.

7. Det är både en tillgång och inte att arbeta i kyrkan när det är så här konstiga dagar men mest en tillgång tror jag faktiskt.

8. Och en annan rolig sak är att jag frågade på biblioteket om jag kan komma dit och hålla ett föredrag om julen i december och de sa ja. Det ska bli roligt. Jag har också ett föredrag på gång om brev i nya testamentet om några veckor. Såna grejer vill jag hålla på med mer.

9. Hur har du det just nu? Skriv en rad och berätta!