7 blandade tankar på nyårsaftonen

Nytt nyår (och söndag), nya blandade tankar!

Vacker gammal bild av Maria och barnet!
  1. Glad söndag och gott slut kära läsare!

2. Idag är det dels söndagen efter jul och dels nyårsafton. Jag ska leda högmässan och predika i Ulricehamns kyrkan kl 10 och det ska bli roligt.

3. Dagens textläsningar handlar om hur Jesus och hans familj fick fly till Egypten undan Herodes och hur Herodes dödade alla gossebarn i Betlehem för att komma åt sin rival om att vara kung. Jag har egentligen hur mycket att säga som helst om rena faktagrejer i bibeltexterna så jag har fått lägga band på mig och stryka en hel del för att det skulle bli någon vettig predikan. Om den blev det eller ej får ni avgöra. Den kommer här på bloggen imorgon.

4. Igår var det treårsdagen för min ”runstreak”. 30 december 2020 började jag med dagliga springturer på minst en engelsk mile om dagen. Jag har fått avbryta för sjukdom och så och räknar inte alls dagarna så noga som en del löpare gör men en gissning är att det blivit över 350 löpdagar om året i tre år nu och det är ju en hel del kilometer sammanlagt även om distanserna oftast är korta.

5. Vi har verkligen väldigt litet socialt liv men på nyår har vi fått fira med vänner några år nu. I år blev det återbud pga sjukdom men vår vän Simon kommer hem hit och vakar in tolvslaget. Nyår är väl en ganska konstig grej egentligen men barnen är glada att vara uppe sent.

6. Julgranen fick flytta utomhus igår pga orsakat allergi. De brukar oftast stå kvar väldigt länge så det känns lite tomt. Bättre förstås att alla får må bra.

7. Hur har du det nu? Skriv en rad och berätta!