9 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Blandade pusselbitar. Ett pussel från mammas gömmor. Säkert från innan hon var född. Trixiga bitar förr!
  1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag är det ett litet avbrott i fastan då vi firar jungfru Marie bebådelsedag. Jag ska leda högmässan i Ulricehamns kyrka 10 så om du kommer dit ses vi.

3. Jag ska också ha ett kort föredrag/samtal direkt efter mässan om ”bibliska perspektiv på internet”. Det är ett ämne jag fått önskat av en kollega och något av en utmaning men jag tycker jag har några bra saker att ta upp. Hoppas på fina bidrag från de som hänger på.

4. Jag är med i en podd till slut. Nämligen pastoratets podd ”prästfrihet” i senaste avsnittet om fastan. Där kan ni som bara brukar möta mig i text höra hur jag låter. Ni som är vana vid båda kan ju ha chansen att höra på mig ännu mer 🙂

5. Det är knepigt det där med att höra sin egen röst men nu kan jag konstatera att jag har vant mig efter alla filmer och annat jag gjort genom åren.

6. Jag har börjat med tåspridare. Hoppas på någon slags effekt på löpningen.

7. Idag kommer jag predika om det vardagliga i att vara förälder. Maria var ju med Jesus varje dag och älskade honom fram genom uppväxten. Kommer på bloggen i vanlig ordning imorgon.

8. Det drar ihop sig till biskopsvalet. Då funderar man lite extra över kyrkans nutid och framtid. Det finns mycket man kan oroa sig över men jag märker att jag ändå är naiv optimist. Jag ser framför mig att den kristna tron kommer bli lockande för fler och fler.

9. Hur har du det idag? Skriv en rad och berätta!