9 blandade tankar på måndagen

Ny måndag, nya blandade tankar!

1. Glad måndag kära läsare!

2. Lite sena söndagstankar ännu en gång. Igår var det annars en fin söndag med högmässa av det lite svettigare slaget, det där man försöker hålla koll på småbarn istället för att ”bara” leda alltihop. Fint var det i alla fall och dessutom kyrklunch och barnköravslutningstårta efteråt.

3. Det kom också rejält med regn. Och åska. Det ska stå i bondepraktikan att det inte kan regna för mycket före midsommar. Hoppas i alla fall att få fortsätta se solen så ofta som möjligt.

4. Odlingen är också igång. Snigeljakten har börjat här i lådorna i trädgården (en kamp utan slut och ofta full av förtvivlan) och så är allt redo för att sätta saker i jorden i våra större odlingar ute på min farmors födelsegård utanför stan.

5. Jag har också fått krypa till korset och återvänt till min sjukgymnast för att komma tillrätta med en del besvär med min arm jag skadade för ett år sedan. Tillbaka på rätt enkla övningar, hoppas det snart kan bli bättre. Tydligen har jag väldigt svaga triceps. Har jag väl alltid haft men jaja ni fattar.

6. Jag upptäckte just att jag kan bädda in länkar såhär i bloggtexten! Här kommer till exempel en gammal text om treenigheten lagom vid helga trefaldighets dag:

7. Bilden föreställer att det är mer grodyngel än jag någonsin sett förut vid dammen i närheten jag brukar cykla till med barnen. Och rätt många snokar också har det visat sig. Mycket av mycket i skogen just nu för det blommar också väldigt av alla möjliga sorters bär vilket jag förstås ivrigt noterar och hoppas på en bra bärsäsong.

8. Det verkar slumpa sig att jag har väldigt få vigslar även i år men i lördags hade jag en väldigt fin ända borta i Jällby kyrka (ligger väldigt avsides men värd ett besök, öppet för besökande!).

9. Hur har du det denna måndag? Skriv en rad och berätta!

Senaste inlägg