10 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar

1. Glad söndag kära läsare!

2. Det är en söndag i avtackandets tecken. Jag och familjen ska till Blidsbergs missionskyrka för att avtacka equmeniapastorn Britta. Samtidigt avtackas vår trotjänare till vaktmästare Ulrik i Ulricehamns kyrka efter otroligt många tjänsteår. Han var där redan när jag var liten så det har varit väldigt roligt att hinna arbeta lite ihop med honom.

3. Bibeltexterna för idag kretsar kring ”kallelsen till Guds rike” och Jesu liknelse om festen. Jag har gjort en liten minipredikan på 600 år på bloggen ”tankar inför helgen” för den som vill ta del av det:

4. Jag fick förresten en förfrågan från kyrkans hus i Uppsala om tips för att använda funktioner på bloggportalen bättre så nu har jag ändrat några grejer. Bäst är kanske att ni kommer slippa ha dubbla bilder i varje bloggpost framöver. Tar väl ett tag för mig att vänja mig vid i vilken ordning jag lägger mina block och så men det är roligt att ha lite uppbackning såklart.

5. Var i Borås igår. Det regnade såklart.

6. Skojar bara, det regnade massor här hemma också så det var väntat.

7. Jobbar på en sångtext till känd melodi och det var en sak som min pappa gjorde väldigt gärna och bra. Själv tycker jag det är lite jobbigt men jag får hedra honom även på detta sätt.

8. Det drar ihop sig till sommarlov. Och genast på det ska jag iväg på konfirmandläger nästa helg. En hel del att hinna innan dess också. Men dagen efter lägret hoppas jag på en rolig ledig dag med resa till fiolaffär i Göteborg.

9. Inte fiol till mig då utan till dottern som fortfarande spelar på musikskolans.

10. Hur har du det idag? Skriv en rad och berätta!

Senaste inlägg