En predikande hund? Från medeltida manuskript!

9 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

1. Idag ska jag predika på inte mindre än tre gudstjänster. Ekumenisk gudstjänst i Pingstkyrkan kl 10, friluftgudstjänst vid ”prästakvarnen” 15 och mässa i Tvärreds kyrka kl 17. Kommer du dit så ses vi!
  2. Och efter det går jag till slut på semester. Lägger ut predikan från idag på bloggen imorgon och har väl någon uppdatering ytterligare på lager men det kan bli rätt lugnt med utgivningstakten här. Det brukar vara svårt att hålla på samtidigt som man umgås intensivt med den rätt intensiva familjen.
  3. Ulricehamnstidningen skrev om pastoratets podcast ”prästfrihet” där jag brukar vara med. Hoppas lite nya lyssnare hittar dit på det sättet och kanske kan det vara något även för dig. Vi har haft en hel del intressanta ämnen på sistone. Om mirakel och om själavård till exempel.
  4. Jag brukar ju vara ganska van att höra och se mig själv på film men tycker ändå det är väldigt ödmjukande att lyssna på poddinspelningarna hur jag låter när jag inte är så benhårt redigerad och manusbunden. Det blir allt lite väl vindlande meningar som kommer ut ur munnen.
  5. Den gångna veckan har våra barn fått spela på en hel del kyrkliga sommarcaféträffar. Det har varit roligt att turnera runt med bilen full av instrument. Man känner sig lite som familjen von Trapp.
  6. Jag har hittat ett nytt roligt konto med urgamla kristna bilder. Som den ovan till exempel. Visst är den fin?
  7. Igår kväll var det nog den blötaste och mörkaste springtur jag haft på sommaren någon gång. Gick ändå oväntat bra att ta sig fram i leran och bland rötterna.
  8. Jo just det, jag har passerat mitt vanliga mål att cykla hundra mil på elcykeln per år. Nu ska jag väl hinna åtminstone 150.
  9. Hur har du det kära läsare? Skriv en kommentar och berätta!