9 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag är det enhetens söndag i kyrkoåret. I episteltexten hör vi en bibeltext som inte mindre än två olika Ulricehamnskantorer har tonsatt! ”Sträva efter att med friden som band bevara den andliga enheten”.

3. Min dotter ska spela i högmässan idag och det känns ju alltid fint.

4. Igår gjorde vi något vi inte lyckats med på hela sommarlovet. På denna sista dagen i augusti cyklade jag och alla barnen till glasskiosken i Vegby längs gamla banvallen. Det var väldigt mysigt nu när det är soligt och varmt igen i några dagar.

5. Vi hittar trots allt en del grönsaker mitt bland allt ogräs i odlingarna. Tomaterna hinner inte mogna i år heller men i år är de i alla fall rätt många.

6. I fredags var jag för första gången på ett prideevenemang då vi hade föredrag i församlingsgården. Det var fint tycker jag.

7. Och så har jag tagit nya tag på att bli cykelmekaniker och skaffat verktyg och lyckats greja några saker själv på mountainbiken. Det är nyttigt att testa sånt man inte kan. Man känner sig dum rätt mycket men också lite stolt efteråt.

8. Hade begravning för första gången sedan semestern och besökte våra egna gravar för första gången på länge i samband med det. Det är fortfarande ganska känslosamt med begravningar för mig och nu närmar det sig årsdagen från då pappa dog.

9. Hur har du det nu? Skriv en rad och berätta!

Senaste inlägg