8 blandade tankar på måndagen

Ny måndag, nya blandade tankar!

1. Glad måndag kära läsare.

2. Det är ett tag sedan jag skrev här. Jag har varit iväg en dryg vecka med familjen till Gotland och tältat vid havet på olika platser. Det var fint och jag fick med mig familjen på att besöka ca en kyrka om dagen. Väldigt glad över alla dessa vackra medeltidskyrkor!

3. Jag har fotograferat löjligt mycket detaljer från kyrkorna såklart så det lär väl märkas i bildmaterialet på bloggen framöver.

4. Och huset stod kvar när vi kom hem så det var ju skönt. Nu är några i familjen lite krassliga så vi får se hur de närmaste dagarna utvecklar sig.

5. Min hink med påbörjade grova slöjdämnen hade inte torkat ut helt heller så ny är det tid att försöka slöjda så mycket jag kan medan de är lite färska ännu. På resan har jag förresten varit inne i någon souvenirbutik och kan väl förstå att slöjd inte anses vidare coolt med tanke på alla konstiga saker man kan hitta där. Jaja, jag slöjdar vidare.

6. Nu är mitt nästa mål på semestern att få plocka många blåbär så snart läget här är stabilt.

7. Sommaren är också en tid för sorg. Det är konstigt att inte ha pappa och lillasyster kvar och det finns såklart saker jag skulle velat kunna göra ihop med dem.

8. Hur har du det mitt i sommaren? Skriv en rad och berätta!