9 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

1. Glad söndag kära läsare!

2. Det är ledig helg och min fru är fortfarande lite sjuk så jag tror inte det blir någon kyrka idag. Jag har predikat lite i förväg under veckan och kanske att jag lägger något av det på bloggen.

3. Annars kan man läsa vad jag skrev här på tankar inför helgen. Om Mammon och skatter i himlen och annat.

4. Idag vigs också vår nya biskop Ulrika i Uppsala domkyrka. Gud välsigne henne i hennes uppdrag.

5. Igår körde vi runt halva landskapet för att lämna min lätt rötade träkanot på lagning. Det var roligt att hänga i Josefs kanotverkstad lite och även titta på djäknesundet och hamnen i Hjo. Nu är kanotsäsongen slut men när man summerar får vi ändå säga att kanoten varit i vattnet relativt mycket. Kanske 5-6 gånger.

6. Bilden visar alltså gänget som åkte och lämnade kanoten.

7. En väldigt rolig sak som hänt i veckan är också att vi hittat en ny scoutkår till barnen sedan den gamla lagt ner. Det är lite speciellt med scouter. Så fort man kommer nära så känner man en dragning till att hänga på som ledare. Friluftsliv är ju så bra på så många sätt.

8. Jag har blogget en hel del i veckan. Det är roligt. Jag har också fortsatt med sommarens alla träskedar med att skära mönster i dem. Men mest har jag nog jobbat.

9. Hur har du det idag? Skriv en rad och berätta!

Senaste inlägg