Ombudsdagen 2024 – nu är anmälan öppen

Varmt välkommen till Svenska kyrkan i utlandets ombudsdag 2024, som hålls den 25 maj i Stockholm. En dag fylld av inspiration och kunskap om Svenska kyrkan i utlandet. Anmälan är nu öppen och vi ser fram emot att träffa dig i maj!

Anmälan

Anmäl dig på länken nedan. Sista datum för anmälan är den 20 april. Du kommer att få en bekräftelse via e-post. I bekräftelsen finns en karta.

Deltagande kostar 200 kr och inkluderar föreläsningar, seminarier, fika, lunch och middag. Eventuella resor och övernattningar står deltagaren för själva.

Anmäl dig här!

Bild på Ersta diakoni i Stockholm
Ersta diakoni i Stockholm

Program

Under dagen kommer vi att utforska historien om utlandskyrkan genom en presentation av Fredrik Santells forskning och en inblick i hans bok ”Kyrka och diplomati – Svenska kyrkans utlandsförsamlingar under 1900-talet”.

Vi kommer också att beröra nutida och framtida organisatoriska aspekter efter Kyrkostyrelsens beslut om utlandskyrkans framtid. Dessutom kommer vi att få inspiration kring fundraising samt möjlighet att möta medarbetare från våra utlandsförsamlingar.

Tid och plats

Lördag den 25 maj 2024. Vi startar kl. 10:00 och avslutar med middag kl. 18:00.

Ombudsdagen kommer att äga rum på Ersta diakoni, Erstagatan 1N, Stockholm.

Varmt välkommen!