sabinacarman

Agera-föreläsning för Kumla pastorats personal

Idag har Regina Eriksson och jag (Sabina Carman) haft en kort föreläsning om Ageravolontärerna i Kumla församlingshem. Vi blev inbjudna av vår ungdomspedagog att delta i deras dag om internationellt arbete inom Svenska kyrkan och vi tackade såklart ja. Vi använde oss till del av powerpointen som vi fick från vår utbildning, men vi la till relevant information som skulle passa för våran föreläsning.

Efter att dagen tog slut fick vi massa bra respons samt förslag på vad vi som ageravolontärer kan göra i vår församling, vilka grupper vi kan gå till och informera om bland annat Fairtrade.

Under dagen så var det fler föreläsare som berättade om Svenska kyrkans internationella arbete, men vi var dem som fick mest uppskattning och vi hoppas vi får leda fler föreläsningar och workshops inom Kumla församling.

2013-09-02 15.52.06

Detta fick föreläsarna  av Kumla kyrkliga samfällighet som tack för att vi medverkade. Alla fick varsin allé planterad.

Dagen i sig var mycket lärorik och vi hoppas på fler uppdrag som ageravolontärer!

// Regina Eriksson och Sabina Carman, Ageravolontärer  i Kumla församling.