Luciakväll

Det har tyvärr inte blivit så mycket lussande för min del i år. Men igår var vi och lyssnade på ett fint Luciatåg i Falkvikskyrkan i Sölvesborg med duktiga tredjeklassare som levererade ett fint luciatåg. Alexanders lillebror Challe var en strålande stjärngosse!

Länken ovan är en länk som Svenska kyrkan lagt upp på sin hemsida. Den trycker man på om man vill läsa lite om vem Lucia var eller bara vill njuta av ännu mer luciamusik denna luciakväll. Håll till godo och låt ljuset, hoppet och värmen nå in till ditt hjärta som Lucia kommer med.

Irma Andersson säger
15 december 2013 – 08:14

Då jag lyssnat på Lucia med följe , passade jag på att lyssna till vår Biskop då hon besökt Sjöbo, Ystad och Skurup. Jag är verkligen tacksam för att jag har kunskapen och möjligheten att använda mig av datorn i vardagen , tyvärr är det många än som inte behärskar detta..
Kom att tänka på då vi precis flyttat till Ystad och du hade inte ens fyllt 4 år.
Vi bodde tillfälligt i en liten lägenhet som heter Riegården vid Dammgatan.
En annan liten flicka som bodde där sa när ni hörde kyrkklockorna att hon blivit döpt i Maria kyrkan i Ystad.
Då blev du ledsen och sa: Jag ville också döpas i en flickkyrka ,varför blev jag döpt i en pojkkyrka?
Du visste mycket väl att du är döpt i Johannes kyrkan i Malmö.
Tänk om man kunnat ana då att detta blev din framtid och att du i dag vet vem Maria och Johannes var.

27 april 2024 – 02:39

Du har ett minne som en elefant lilla mamma. Sköt om dig så hörs vi snart.