Nu har vi en ny biskop i Lunds stift.

Johan Tyrberg ny biskop i Lunds stift

Johan Tyrberg, kyrkoherde och kontraktsprost i Karlshamn, har valts till ny biskop i Lunds stift. I dagens val får han 71 procent av rösterna.

2test(1)

Grattis Johan och Guds rika välsignelser önskar jag dig. Ska bli spännande att lära känna dig som person och som biskop för Lunds stift. Jag tror att vi som kyrka behöver fråga oss vad vårt mål och syfte är med vår verksamhet. Samt är det bara en rad verksamheter vi är eller har vi något livsviktigt att komma med som kan vara livsomvälvande i en människas liv, och hur visar vi på det? Min dröm är att vår kyrka inte bara skriver på ett papper att vi strävar efter levande gudstjänster utan att ord blir till handling, till verklighet. Där Kristus verkligen rör vis oss på djupet och där människor, gamla som unga är en naturlig del i och av gudstjänsten. Önskar dig ett stort lycka till. Må din väg gå dig till mötes… Till Fredrik säger jag: Ett fortsatt lycka till i ditt ämbete, din nuvarande tjänst och i alla dina gärningar. Guds välsignelser önskar jag även dig kära vän och kollega!