Nya däck, de gamla väck… och gult är inte fult! :)

Kvinnliga och manliga uppgifter vad är det?

För några veckor sedan slog det mig att det snart var dags att byta till sommardäck. Har haft allrounddäck, men dem behöver man ju inte slita på hela året… Tänkte att det väl inte kan vara så svårt att byta däck att man behöver lämna in bilen för att få det gjort. Efter en begravning på väg till bilen frågade jag världens bästa vaktmästare Jeppe och världens bästa begravningsentreprenör Göran om de kunde visa mig hur man gjorde. Jag hade för mig att jag hade lite saker i bagageluckan som var till för att byta däck, 😛 och det stämde. De tittade lite fundersamt på mig om jag verkligen skulle göra det själv och de erbjöd sig snällt att göra det. Men jag ville lära mig själv sa jag! Så de visade mig hur man skulle gå till väga. Idag körde jag upp till kyrkan och där bytte jag mina däck med ett vakande öga och ifall jag skulle behöva, en hjälpande hand av kyrkovaktmästaren Niclas  J Men det gick fint. Riktigt roligt faktiskt och jag är ganska stolt över mig själv om jag får säga det själv. Nu är det sommar… nästan i alla fall!

image   image  image     image