Mitt i nassen inlägg

Klockan är nu 01.53, det är alltid så att innan jag ska åka någonstans ägnar jag natten att packa och allt annat jag borde ha gjort långt innan… men framförhållning är nog egentligen något överskattat. Nu ska det bli skönt med sol och bad och att bara få vara. Kap Verde blir vår destination och viloplats en vecka fram över.

Dagens, eller gårdagens gudstjänster på första advent var härliga. Under den första gudstjänsten blev jag och Peter, min kollega välkomnade och vi överaskade med lite sång och dans till ”Sing Halleluja” med Dr. Alban… Det är något visst med första advent. Det är både lycka och lite vemod på samma gång. Jesus rider in i Jerusalem på en åsna i sin enkelhet och ringhet till oss i vår enkelhet och ringhet för att komma med räddning och försoning. Nu mitt under en tid då vi tror att allt står och faller med julljus, middagar och glöggmingel. Folket runt Jesus ropar Hosianna Davids son. – Gud kom med din hjälp. Gud kom till oss även nu med ditt milda ok. Vi behöver dig så som du behöver oss. Städa undan lite prestationskrav vet ja och gör plats för Jesus i ditt liv. Nu är det advent och vi väntar och förväntar.

Guds frid och på återseende.

Kram från mig.

Irma Anderssom säger
9 december 2014 – 06:41

Hur orkar du ? Underbart att få vara ung , det var en fantastisk fin 1:a Advent i Asmundtorp kyrka . Din presentation fick alla att le och känna sig välkomna.Sen framför du en solosång, där i alla fall inte mina ögon var torra. Oj vad tiden gick fort, är denna stund redan slut. Denna vackra stora kyrka som var fullsatt, ja varken psalmböcker , agenda eller parkeringsplats räckte till alla. Den 2:a Advent var jag i Johanneskyrkan i Malmö, din dop kyrka. Då firar du din födelsedag på en öde ö i havet. I varje fall långt borta från oss , men ändå så nära. Kram o tack Bernice❤️