Stockholm gospelfestival 2014

Jaha. Nu sitter jag här och klurar på barnkör- och juniorkörstart i kväll samtidigt som jag har en massa grejer att stoppa på plats efter underbar gospelfestival i Stockholm 20140824_160542Jag har så mycket foton på vackra mänskor som glatt och gärna poserat till min blogg som jag berättat om… men frågade jag verkligen alla? Och jag har kvitton som ska in till ekonomin, och jag har skrivit rapport till kyrkorådet… men vill verkligen hela Malmö pastorats kyrkoråd läsa min rapport? Bryr de sig om den? Det känns som om de har mycket viktigare saker att göra än läsa Hyllie-musikerns rapport om körledare o masschoir o konserter o sammansvetsad kör.

Samtidigt är jag halvt sjukskriven eftersom min handled varit gipsfri i en vecka och jag blir utskriven från Ortopeden om 2 veckor. Har jag tid att vara halvt sjukskriven? Känns inte så. Så nu sitter jag här hemma och försöker vara halvt sjukskriven… jag borde kanske dammsuga och lägga mirakeltrasor i prydlig hög så de får plats i lådan, samt stryka dagens blus och handdukarna som legat på strykbrädan i 2-3 veckor. Och på jobbet borde jag lägga in snygga foton på körens hemsida, göra tjusigt fotocollage till anslagstavlan utanför kyrkan… men det hinner jag nog inte idag. Får se till att ha det på plats när kören kommer på torsdag.
Ställtiden har för undertecknad blivit mer och mer viktig… kanske för att jag ofta glömmer planera in den. Att stoppa på plats är A och O så körhelgen blir ordentligt avslutad.
Snart är strykjärnet varmt men jag stoppar in lite fina bilder tills dess. Håll till godo.

20140824_113719Soul Childrenkören i Betlehemskyrkan.

20140824_072924Alla platser inringade från Stockholm Gospelverkstad. Snacka om curlade körsångare.

20140822_193152Isa med bebis (vet jag absolut att jag bad om lov)

20140823_115209Kollegan Jenny från Norrland frågade jag också

20140824_131814Och två till körledarkolleger, Malcolm och Erika, vet jag också att jag frågade!

20140822_152604 Stockholm strålade och var vackert!

20140824_221726Körens händer kring körens logga, lite suddigt pga tåget, fick idén lite sent. Tack Desi!

Från Jenny i Stockholm 2014Undertecknad med make.

Nu ska jag stryka blus och sen ska jag glatt och gärna gå till mitt jobb. Äntligen ska jag sortera kör-pärmarna i skåpet i kyrkan och förbereda mina låtar!! Ses en annan dag.