Sköna måndag!

Jag har haft en händelserik helg! I fredags tog jag tåget till Stockholm och åkte till Vällingby för att adepta mig. Mentor Bosse Johansson hämtade mig i sin fina röda bil och vi satt i hans kök och pratade kör och kör och kör. Jag fick mig mycket till livs och en hel massa inspiration. Sen bar det in till Stockholm igen och sammanträde med Ung-i-kör. Det var ett i sanning effektivt och konstruktivt möte av sällan skådat slag. Vi fick en hel del på plats. Sen följde jag med Helena och Ungdomsrådet till Katarina kyrka. Tänk, där har jag aldrig varit. Det var fantastiskt att få se den kyrkan. Den brann ju för några år sen och nu är den på plats igen och så fin, så fin. Jag var med på Ungdomsrådets körövning med Helena. SÅ ROOOOLIGT!!! Jag stannade i en timme sen fick jag gå till tåget.

Nu har jag fått en hel massa gjort, trots att det är en vanlig måndag och jag har tränat, ett BodyPump-pass och sen joggade jag med hunden när jag kom hem. Jag satte på honom dragselen så draghunden Åssian drog i väg med matte dinglandes i kopplet. Han är så stark. Jag dinglade inte särskilt mycket för jag sprang jag också. Tänk, för 10 veckor sen var jag hos två läkare som var väldigt negativa och oroliga för min hälsa. Jag tog hälsan i handen och började med 2 yoga-pass i veckan kombinerat med 1 styrkepass på gym, och nu har det vänt. Min kropp har blivit starkare, jag har gått ner säkert 1,5 kg i vikt och jag har fått en massa muskler. Jag kan springa med hunden igen, vilket jag inte kunde för 10 veckor sen. Det är fantastiskt skönt!

Idag har jag suttit med fond-ansökningar för Ung-i-körs räkning och jag har suttit med planeringen inför helgens körinternat med Hyllie gospel. Det är allt lite svårt att få ihop, både ansökning och planering. Som väl är har jag gott folk som gärna hjälper mig tänka så jag får nog dra i hjälp-tofsen i morgon.

Pax!