Ställfredagstid

Äntligen! Idag har jag varit på jobbet hela dagen och flyttat papper och skickat papper och stoppat på plats. Två onsdagar i rad har jag varit iväg på annat. Det har såklart varit roligt och givande det också, men onsdagen och fredagen är de dagar jag ägnar åt att stoppa på plats. Och dessutom var jag borta i helgen på årsmöte och workshop. Jättekul såklart det också.

Förutom papper har jag spelat på en begravning idag. Jag blir så lycklig när jag spelar ”Blott en dag” och slutar med en kvint i pedalen och hör hur extra-bastonen klingar in efter någon sekund. Det är häftigt. Inget konstigt, alls, men underbart ändå.

20150319_165621 Igår fick jag hjälp med att sätta fast lilla gallret på lampan till orgelpedalen. Roligt med initiativ-rika orgelelever. Jag vet inte riktigt hur länge gallret har legat bredvid spelbordet. Själv har jag liksom inte blivit färdig till det. Tack H!

Det är mycket orgel nu. Roligt! I veckan hämtade jag adept nr 2 i hans skola för besök i kyrkomusikerkollegiet och när jag kom in i kapprummet såg det ut så här:20150318_131458
En härlig syn med orgelspelboken bland alla grejer!!

I helgen fick jag vara på årsmöte i kombination med workshop. Vi fick sjunga så ljuvliga sånger med underbart pianistisk klaversats till snygga raffinerade ackord och fräcka och fina låtar. Allt ingick. Tack Stefan och Lotta och Helena – Nilsson, Hasselquist Nilsson och Parrow.

20150314_113910

Och naturligtvis har jag fått vara på stranden också. Jag kan inte låta bli att infoga följande stad i ljus:
20150311_180214
Ibland är livet så vackert, faktiskt. Och idag är det vackert också för jag får äta kvällsmat med min familj.

Pax!