Lotta-Plotta KyrkRåtta

Känner mig för dagen som en riktig kyrkråtta. I lördags var jag iväg hela dagen med orgelelever, och igår, söndag, var det gospelmässa, och även om det bara är kl 18 på kvällen så går hela dagen till det ändå. Jag var i kyrkan redan kl 13.30 och sen gick allt i ett svep; ta fram bröd ur frysen till fikat, plocka undan stolarna framför orgeln, preparera agendor till ljud och musiker, öva med solist-flicka som kom tidigare, öva med pianisten som kom lite tidigare, öva med kompet och sen med kören.

Gospelmässa igår
Ett häftigt foto, läckert med ljuset. Tack Karin Håkansson för bilden!

EN RIKTIG KYRKHELG. Men en helt ljuvlig sådan. I flera år har jag haft en sång på minnet som jag önskat en dag få sjunga med min kör. Nu denna terminen har det blivit möjligt och igår sjöng vi den: ”When the spirit of the Lord” av Fred Hammond. Den handlar om hur Kung David dansade. Igår fick vi dansa i kyrkan, kanske som Kung David och kanske inte alls som Kung David, men vi fick dansa. Det var ljuvligt. Hemma igen kl 20, EN RIKTIG KYRKHELG.

Hemma packade vi in hund och mat och körde till B-strand. Där var det en himmelsk upplevelse att traska med hunden i mörkret på en alldeles stjärnklar strandäng och, på vägen tillbaka, en lika stjärnklar landsväg. Så lugnt och stilla som kontrast till gospelmässan. Att få gå i stillheten och bära mässan med sig. Vackert!!

Idag har jag äntligen hälsat på pappa. Precis innan vi kom small det till i pappas fot, och när vi körde in på uppfarten stod han i trädgården och kom varken fram eller tillbaka. Vi var rädda att pappas fot var bruten så vi uppsökte sjukstugan och han fick hjälp direkt. Tänk så fantastiskt. Doktorn kom ut till pappa i bilen och kände och klämde och sen blev pappa undersökt direkt. Mirakel sker idag också. Det var inte så farligt med foten, pappa kunde klara sig med en krycka. Sen kunde vi åka hem och dricka kaffe tillsammans i solen.

Fast det är jobbigt att bli orolig. När vi kom hem somnade jag som en sten i 2 timmar. Och jag har varit på min yoga-kurs och cyklat med hunden och känner mig redo för en ny arbetsvecka. Nya tag och nya möjligheter.