Favvisar och fåglar

Av olika anledningar blev årets sista körövningar inte som jag tänkt mig. När det gäller Junior- och Ungdomskören så hade jag tänkt mig att vi skulle se film från vår konsert och äta glass. Men ingen film spelades in av olika omständigheter så istället blev det önskekvarten hela körrepan. Och jag tror faktiskt att det är något utav det bästa jag gjort. Tänk vilken lisa för själen att höra ungdomskören sjunga Välsignelsen, rent och klart och med allvar, eller Juniorkören som sjöng ”Lägger någon märke till honom” plus flera andra av våra Gud-låtar. Det var inte Disney-låtarna eller poplåtarna som önskades i första hand utan det var våra kyrklåtar. Och detta gör mig så klart alldeles varm i hjärtat.

Och idag på skolavslutningen så var det i programmet inskrivet 1 vers på Idas sommarvisa, en (1) vers och Den blomstertid hade 2 verser!!!!!!!! En sån detalj gläder mitt kyrkomusikerhjärta otroligt mycket.

Annars är det mycket fågel nu, trots att vi fick iväg vår papegoja till ett bra ställe. På vår innergård på jobbet piper det omkring 3 stycken måsungar. De är så söta och duniga och alldeles lika stenarna. När de ligger ner och vilar syns de knappt. Om man kommer för nära så kommer mamma mås seglande och tjuter i högan sky. Igår såg jag en skata som var lite nära, och det tror jag den fick på huvudet av från mamma mås. I alla fall så ikväll när jag skulle hämta glassar till Ungdomskören (vi sjöng inte bara välsignelsen, vi åt glass också), så befann jag att det satt en skata borta i fönsterkarmen i köket vid vasken. Jag stängde dörren så jag skulle vara säker på att skatan var kvar. När körövningen var slut gick jag tillbaka och stängde alla dörrar och öppnade dörren ut mot baksidan. Men skatan satt still, den ville alls icke flytta sig. Då tog jag ett litet plastlock som låg på diskbänken och sträckte upp mot skatan som satt sig på tallrikarna ovanpå skåpen. Efter en stund fick jag den att flyga iväg och den hamnade ute i hallen. Och efter en stund fick jag den, med hjälp av foten, jag petade försiktigt, att flyga ut mot friheten. Slutet gott för liten skata och jag kunde slappna av på fågelfronten.

Sen hade vi en rasande fantastisk körövning med Hyllie Gospel. Ojojoj vad mina körsångare gjort sin läxa. Jag har skickat ljudfiler som de ska öva på och de kunde nästan allt. Undrens tid är sannerligen inte förbi. Jag är så stolt över mina underbara körsångare!!

Tack för idag, tack för en underbar vanlig dag!