Välkommen tillbaka!

20170309_101038846_iOS

Jag tycker mig ana en väldigt liten försiktig trend. Den senaste tiden har jag hört människor komma in på vår expedition och fråga hur man gör för att bli medlem i Svenska kyrkan. Det handlar bara om ett par stycken, men jag reagerar eftersom det inte är det man brukar höra. Och dessutom fylls jag av en otrolig glädje.
Nyfiken som jag är var jag bara tvungen att fråga en kvinna som fyllde i sin inträdesblankett härom veckan. Varför vill du gå med? Så här svarade hon:

”Jag valde att gå ur svenska kyrkan när jag var 19 år av väldigt personliga skäl. Sedan har åren gått, livets alla skeenden kommer och går utan att man tänker på hur val man gör verkligen påverkar en. När jag flyttade till Anderslöv hände något, för mig magiskt, jag mötte kärlek och passion jag aldrig för känt i någon församling tidigare. Anderslövs församling är så otroligt närvarande och kärleksfull att man alltid känner sig välkommen och sedd – det har gjort mitt val väldigt enkelt, jag är återigen medlem i svenska kyrkan och mycket glad över mitt val och beslut.”

Tack för de fina orden. Och välkommen tillbaka!